söndag 17 mars 2013

Löslongering x 2

Imorse sov jag länge, skönt att bara kunna ligga och dra sig hur länge man vill för en gångs skull, det är länge sedan och lär inte bli på en tid framöver heller :)

På eftermiddagen åkte jag till Grundsjö och därifrån drog vi vidare till Ingå. Vi löslongerade Pale i manegen och efter det red jag barbacka en stund. Kul då jag märker att jag blivit så mycket vigare och böjligare på den senaste tiden :)
Då Pale var tillbaka i hagen fodrade vi hästarna och fixade sedan stallet innan vi kom tillbka till hemstallet.

Väl hemma tog vi in alla hästar förutom Stormis och så släppte vi honom i en av hagarna som han inte brukar gå i, han skulle också få bli löslongerad.
OJ så han fräste på, svansen höjd till skyarna och århundradets skutt-galopp. Frustade som bara den gjorde han också, han tyckte det var så kul. Han visade verkligen upp sig, och det bästa med allt: han var så glad. Han visade inga som helst tecken på att komma mot människan. Då vi var klara tittade han på oss en stund, och lunkade sedan fram till porten. Så skönt att hans fula ovanor börjar vara borta :)

Då han var inne i boxen fodrade vi hästarna, vinkade god natt och stängde stallet. Imorgon får Stormisen vara ledig.

Imorgon börjar jag också jobba, det skall bli riktigt kul, återkommer :)


Han var så snabb att han inte ens ville fastna på foto ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar