onsdag 13 mars 2013

Dressyrlektion

Idag åkte jag med Sandra till Ingå på morgonen och var som åskådare då hon red dressyrlektion för tränare med Pale. De tränade en dressyr som går ut på att få hästen att bära sitt huvud själv och att jobba med ordentlig energi bakifrån. Jag satt som förtrollad och insöp varje liten detalj, väldigt intressant var det. Då man bara tittar och lyssnar kan man koncentrera sig på ett helt annt sätt än då man rider, så det var mycket lärorikt. Sandra och Pale var för övrigt superduktiga! :)

Efter lektionen värmde vi upp våra stelfrusna tår och fixade sedan stallet i vanlig ordning. Under tiden vi var i manegen bestämde solen sig för att titta fram, vad skönt det var efter några dagars rusk :)

Då vi kom hem till stallet mockade fi och fixade, och tog sedan Stormisen ur hagen. Vi fixade honom klar, och så red Sandra ett pass med honom. Han går bättre för varje gång, och varje gång blir jag lika varm inombords. Han är inte oduglig. 
Bortsett från en liten meningskiljaktighet vid första traven gick dagens lektion super, och såklart hade undertecknad glömt kameran hemma.. 
Visst, det är bara början. Men det är en förbaskat bra början. Trying to bring a dream to life.

Då Sandra ridit färdigt traskade jag en bit ner längs vägen med honom. Han är så otroligt gullig i all sin korkhet, han halkade två gånger, och båda gångerna blev han rädd - för sig själv :D Vilken knasponny! 

Så det har varit en bra dag. En annan grej som gjort denna dag bra är att jag fått två av mina många sadlar sålda :D Ännu har jag en normalbred dressyrsadel med 17,5" säte till salu om någon är intresserad ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar