måndag 10 juni 2013

Tillbaka efter en "ledig" helg

Jesstas vad är det med alla hästolyckor nu? Sedan mars-april kan jag räkna upp fem hästrelaterade olyckor. Några har slutat mindre bra och några lite bättre. Nästan så man blir mörkrädd, hemskt ju!

Helgen löpte bra, länge sedan jag vartill Häggbacka och det var helt skönt att entra en annan värld för en liten stund. Hyacint skall snart kalva, det är ju också kul :)

Åkte till staleet idag efter jobbet, så som nästan alla andra dagar. Vi hämtade upp hästarna från betet och jisses vad Stormis har svällt. Sedan fredagen har han fått typ dubbelt så stor gräsmage, shit!
Nåja, det lär väl gå att träna bort. Allt med sin tid.
Vi tömkörde ponnyn idag, och han var superseg. Jag tror inte han någonsin varit så lat och trött som idag, sommaren är tydligen inte hans tid. Vi testade idag ett d-bett då jag läst att hästar med orolig mun och som har problem att ta stöd skall ha bett med fasta ringar, och det funkade! Han gick riktigt fint, skönt :) Vi skall nu prova rida honom med det bettet, och funkar det lika bra som idag skaffar jag ett liknande bett till hoppningen.

Jag har också skaffat ett nytt koppjärn till dressyrsadeln, så imorgon skall han ridas.








Skrutt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar