tisdag 23 april 2013

Tredje gången gilt

Slutade fyra idag, och åkte direkt till stallet. Hästarna stid inne i skydd från regnet, så jag tog ut Stormisen på en promenad i det småfinurliga vädret. Vilken hingst som helst hade varit avundsjuk på Stormisen idag. Med svansen högt trippade han omkring frustandes med vidgade ögon. Han skuttade, dansade, spann i ring i runt mig, hoppade i diket och studsade allmänt. Vårkänslor kombinerat med småregn och stark vind, perfekt ;)

Då vi kom till stallet ryktade jag och pysslade om honom i över en timme, jag kan erkänna att det är länge sedan jag pysslade om honom så länge. Jag var just klar då massören kom, och hon berömde hur bra hans muskler blivit. Hon masserade igenom honom och gav honom en sista laserbehandling för denna gång, hoppas nu att musklerna hålls i gott skick länge framöver :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar