söndag 14 april 2013

Skurande, putsande och smörjande

Som jag skrev tidigare tog jag hem ett träns, dressyrgjorden och ett schabrak för tvättning idag. Jag plockade isär tränset, putsade grundligt och smorde in alltihop. Passade på attbyta pannband till det som jag beställde fån holland (paarden bijoux) och smorde in det också. Gjorden fick sig en likadan behandling, efter att jag plockat bort allt hår från den.
Passar på att prisa mitt träns lite. Jag tycker att det är ett väldigt snyggt träns i grunden, och nu då jag putsade det riktigt grundligt och böt pannband blev det ju bara urläckert. Nam ;)

Schabraketskurade jag också (och efter det skurade jag duschgolvet ;) ) och passade på att skura transportskydden och en seldyna på samma gång. Aktiv på skurfronten på senaste tiden.. ;) Blev dock riktigt nöjd med resultatet.


Hu!


Bättre


Älskar det! Bilden gör nog inte rätt för tränset..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar