söndag 21 oktober 2012

Uteritt och cykeltur

Idag kom Anna för att rida Stormis. Senast hon red honom var han ju minsta sagt bedrövlig, så jag hoppades evinnerligt att han skulle uppföra sig som gamla vanliga Stormis idag, och det gjorde han! :D

Vi bestämde oss för att rida ut i terrängen, jag följde med på cykel. Då Anna red honom senast var han ju också rädd för cyklar, så vi tänkte att det nog är bra träning för honom om mamma cyklar bredvid honom. I början bråkade han lite, men då vi kommit 100 meter ner läns vägen började han skritta på i fin takt med spetsade öron.

Vi red en bit längs med trafikerad väg (trafikerad är kanske ett för starkt ord) och sedan svängde vi in på en liten skogsväg. Anna red honom i alla tre gångarter, och det gick fint. I slutet av länken började han gå i fin form med eftergift. Han bockade några gånger och bråkade lite ibland, men det tror vi nog bara är vanligt testas. Vi mötte också massor med trafik. Bilar, mopeder och husbilar (som körde upp bakom oss och TUTADE! Smart folk -.- ) och allt detta klarade herren galant utan att vifta på ett öra, I love it! Flera älgjägare och älghund kom också i vår väg, men Stormis lunkade snällt på.

Anna var nöjd med turen och hästen då vi var hemma tillbaka, och jag var nog stolt över hästen, skönt att han visade upp sitt vanliga jag. Jag tror nog att de kommer passa bra ihop bara de får lära känna varandra.

Imorgon kommer Janina till stallet och rider ut en lugn tur tillsammans med Karolina och Janet, hoppas han sköter sig lika fint då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar