tisdag 16 oktober 2012

HIHS 2012

Det är flera år sedan jag senast var till Helsinki International Horse Show, jag tro att jag gick på 8:an i högstadiet, det skulle isåfall varit 2003. Igår beställde vi biljetter till torsdagens visning, wipii! Jag kommer att åka dit och njuta tillsammans med Sandra och Cecilia.

Jag har en inköpslista (en ganska lång sådan) som jag hoppas på att kunna förverkliga.. :D
Jag borde inhandla nya boots till Stormis nu när han är skodd. Jag har ett par "trav-boots" i gummi som man drar över hoven. De har varit i användning tre gånger, och redan spruckit. På vintern är de väldigt otrevliga att använda med broddskor, stela fingrar och stela boots, så nu vill jag ha ett par som öppnas.
Ett nytt, svart träns står också högt på listan. Stormis' dressyrträns har hängt med sedan han reds in, så 4 år. Tränset är fortfarande helt, men det har ingen aachen-rem, och det är ju brunt, haha. Stormis fick ju en ny sadel i somras, en svart sådan, och det gör illa i mitt öga att se ett brunt träns kombinerat med en svart sadel. Fy, ridmänniskobarnet i mig börjar växa sig lite för starkt.. ;)
Ett nytt bett skulle även behöva inhandlas. Jag vill prova ett "boll-bett" för att se hur det fungerar på herren i fråga. Stormis är kontrollerbar i de flesta situationer på tredelat bett, men det skadar ju aldrig att prova nya grejer. Det sägs ju även att hästen inte kan bita fast i ett boll-bett, så det är ju bra då Stormis har som ovana att tugga på bettet.

Det var de grejerna som är viktigast, om något annat fint och onödigt kommer i min väg skall jag försöka blunda och tänka på annat, men man vet ju aldrig.. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar