lördag 20 oktober 2012

He's back!

Idag var en bra dag i stallet. Janina, en tös som bor ganska nära stallet var och provred Stormis. Janina har ridit Stormis förr några gånger, men har har ändrat massor sedan det.

Vi skrittade ner mot ån och följde ån genom skogen en god bit. Stormis var lugn och fin. Flera bilar mötte vi, och han reagera inget, yeii, gamla Stormis är tillbaka! :) Då vi skrittat en längre stund kom vi till ett ställe där det var plant och såpass brett att man kunde rida på en volt, där red Janina "lektion" med Stormis. Då ridplanerna flödar söker vi oss ut i skogen, det var riktigt kul, omväxling för Stormis också.

De skrittade, travade och galopperade på volten. Stormis testade nog henne lite, men det gör han med alla nya ryttare som provrider honom. Galoppen var seg att hitta, men till Stormis' försvar var volten ganska liten, huvudsaken är att han lyfte galopp. Överlag tycker jag att ekipaget fungerade bra tillsammans, Stormis gick i väldigt fin form i skritten och traven. Visst bockade  han några gånger, men det hör ju till med Stormis :)
Jag fotade nog några bilder, men kvicktänkt som jag är glömde jag kameran hemma så bilderna är tagna med telefonen, och jag får dem inte överförda till datorn i Häggbacka, så bilderna får ni vänta på tills imorgon..

Janina tyckte om honom och tyckte att han var rolig och hon vill väldigt gärna fortsätta rida honom, happy happy! Jag skall höra med Katja om ridplanen är i användbart skick, då kommer hon och motionerar herren i veckan, om det inte går att rida på planen får det vänta till helgen. Det är nog bedrövligt med denna höst, hoppas att det snart fryser!

Imorgon kommer Anna för att rida Stormis, hoppas han visar henne en lite bättre sida än senast, hej så länge! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar