söndag 23 mars 2014

You can't please everyone

Nu tvingas jag be om ursäkt igen för att här varit så tyst på sistone. Tvingas också skylla ifrån mig att jag helt enkelt inte haft tid. Schemat har fyllts av jobb, examensarbete, stall, träningar och planering.

Examensarbetet printade jag ut för några dagar sedan så att min far får språkgranska det en gång innan det når skolans språkgranskning. Det enda jag ännu skall fixa innan jag kan skicka in det är abstrakt på tre språk, referenserna, två bilagor jag redan har klara, ordförklaringen och ordna bilderna i rätt numrering då dessa har fått fel nummer och så klart rätta de fel som pappa hittat. Abstrakten är extremt korta förklaringar på svenska, finska och engelska. Ordförklaringen har jag redan klar, skall bara ordna den i alfabetisk ordning och lägga in den i arbetet. Referenserna har jag nog i texten men skall sammanställa dem i slutet. Vi diskuterar på sin höjd fyra timmars arbete. Hela härligheten blev nu, bara texten utan abstrakt, förklaringar, bilagor och annat 45 sidor, så jag är väldigt nöjd. Med allt extra blir det några sidor över 50, så jag är väldigt nöjd. Och det känns väldigt skönt att äntligen ha det klart, och jag är riktigt nöjd med min prestation :)

Jobbet har flutit på som vanligt och idag har jag kvällstur.
Två träningar har jag också hunnit på, både som hjälpande hand och som åskådare. På torsdag var det hoppning och på lördag var det dressyrträningar i Billnäs. 
Stormis har ocskå fått sin beskärda del uppmärksamhet, pyssel och motion.

Vi har planerat vårt 75-års party tillsammans med Majava och vi tror det kommer bli riktigt lyckat. Då vi är tre Svartåbor som alla fyller 25 inom en vecka så har vi planerat en gemensam fest, kul. 

Vad händer denna vecka då? Jo! På torsdag packar vi vårt pick och pack och bilen full av klasskamrater och styr bilen uppåt med destination Vasa. Pampas nationaldag går av stapeln och där kommer vi spendera en långhelg. Undertecknad kommer också fira sin halvvägs till 50 där, passande! Pampas nationaldag är typ finlands största evenemang för högskolestuderanden och detta är ju sista året vi kan vara med som studeranden. Ser verkligen fram emot det!

Jag har också fått en offer I can't refuse. Mer om det om och när det blir aktuellt. Nice!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar