söndag 16 mars 2014

Silence

Här har det varit bra tomt ett tag. Jag lägger skulden på jobb, stall och examensarbete. Jag har börjat slipa det sista och fixa bilderna på arbetet nu, så det kommer utan panik att vara färdigt tills pampas.
Pampas ja. Min halvägs till femtio firar vi i Vasa i år, med bästaste klasskamrater. Det råkade sig så att Pampas Nationaldag är samma helg som min födelsedag, så på torsdagen roadtrippar vi upp och kommer ner på söndag. Hoppas blir det lyckat, ser fram emot en brutal helg ;)

Som skrivet är slutarbetet up and running igen efter en liten paus, helt skönt då det nu känns som om jag fått nya krafter till slutspurten, nya ideér också. Jag lade en individuell deadline åt mig själv, så den 25.3 skall arbetet vara inlämnat, i tipp topp skick att skicka på språkgranskning. Jag tänker också vara så jäkla fåfäng att jag binder in en privat kopia, jag ser inget fel att ha ett exemplar i bokhyllan. Då det cokså behandlar något som jag verkligen skulle kunna syssla med i framtiden så ser jag inget fånigt med det ;)
Svammel.

I stallet rullar allt på som vanligt, ponnyn har fått sysselsätta sig med bland annat longering och terränturer som handhäst. Han har också börjat fälla päls och gör det nu som om han fick betalt för det. Dock så har jag inget emot det, bara mysigt att stå och slipa med hans fina rosa Magic brush :D

Igår klädde vi upp oss med Sandra och så gav vi oss ut på dans tillsammans med Janne och Björn. Det var midvinterfest i SISU arena i Karis och där spelade Winestones (country ^^), Mikko Sipola och så ytterligare ett dansband. Det var ganska fullpackat i hallen, men stämningen var nog inget att hänga i julgranen. Akustiken var obefintlig, jag kan förstå det med tanke på att det är en idrottshall, men varför arrangera det där då? Jag är också väldigt besviken över Mikko Sipola. Jag har förstått att han levererat ganska bra på sina spelningar, men igår var det bara..lamt. Delvis har det säkert med just akustiken att göra, men lite kan man väl satsa på själva helheten också? Show must go on liksom? Då han deltog i Voice of Finland några år tillbaka såg han ju relativt bra ut och hade karisma. I går såg vi en hobo med långt stripigt hår som satt och plinkade på en gitarr. Eh..? Inget illa, jag gillar lite hobo, men dett var nog inte bra.. Nåja, vi var ju dit iallafall :) 

Nu skall jag fortsätta med mitt arbete, senare ikväll en träff med Malin, wiih :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar