måndag 17 mars 2014

Kvalitetstid med en gammal dam

Hello peeps!
Något vad jag blev bedrövad då jag steg upp ur min varma säng och kikade ut på termometern vid 05.50 imorse. Termometerfanskapet visade -10, huuuii! Dock strök jag min gamla stridsvagn lite extra mycket medhårs då pärlan startade så gott som direkt. Fina gamla pärlan ^^
Det var morgontur som stod på schemat och jag slutade redan 13, inget fel där :)

Efter jobbet styrde jag pärlan mot stallet och började de vanliga rutinerna med att städa och fixa stallet. Någon stallstomte hade dock redan mockat uteboxarna så dem kunde jag stryka från listan :) Då stallet var klart och allt i ordning hämtade jag upp Barbie från hagen och selade henne. Vi gav oss ut på en liten joggingtur, det var lite halt på vissa ställen men vi höll oss bra i skinnet.Sandra kom hem då jag precis kommit tillbaka och höll på att sela av den gamla damen. Barbie fick ett skönt täcke på sig och gå in i stallet och så tog vi kaffepaus. 
efter pausen fick Stormisen sig en tur i linan. Han verkade lite slö och allmänt off idag, kanske fällningen suger musten ur honom. I samma veva plockde vi in resten av fluffbollarna innan jag styrde hemåt.

Då jag kom hem var jag så himla trött, som en urvriden disktrasa typ. Bröt mot min regel att bara kolla serier innan jag lägger mig, så jag kollade några avsnitt av mitt favorit mc-gäng. Som vanligt blev jag ju inte ett dugg piggare av att slappa, snarare tvärt emot, men släpade nyss upp mig för att lite jobba medexamensarbetet. Det börjar verkligen vara nära nu, nice!

Imorgon är jag ledig, så skall fixa lite här hemma, skriva lite och så dra till stallet. Funderade om jag skulle pyssla lite med Jonatan imorgon och polera honom extra fin. Får se :)

Kvalitetstid med en gammal dam


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar