måndag 24 mars 2014

Examensarbete, lerbad och en genialisk katt

Hej alla söta!

Denna dag gick till historien. Idag är nämligen dagen då jag fick allt klart på mitt slutarbete. Det är nu skickat på en sista genomgång av min handledare innan jag skickar det på slutlig språkgranskning. Hela härligheten blev totalt 55 sidor, med abstrakt på tre språk och en bilaga. Vetni, det känns så jäkla bra! Äntligen! Även om jag varit väldigt intresserad av arbetet har det nog ibland kännts lite tungt. Nu är det bara att vänta på respons och hoppas på det bästa! :)

Då allt var inskickat styrde jag mot stallet och hittade Sandra inne. Vi kokade kaffe och kollade ett avsnitt McLeod's Daughters innan vi gick ut för att aktivera oss och hästarna. Vi hämtade upp Stormisen och Barbie för en tur med kärran. Jisses vad Stormis såg ut! Någon har nog skvallrat för honom att det är hälsosamt med lerbad, för han hade gnidit in varje kvadratcentimeter av pälsen i lera. Nåja, matte tog magic brushen i vacker hand och gav ponnyn en riktigt skön rykt.
Då Stormis började likna på en häst istället för en lerduva gav vi oss iväg på en skön länk. Vädret har ju varit suveränt vackert och varmt idag, så det var en fröjd att slippa ut och åka en stund. Perfekt för att nolla det lilla överansträngda huvudet lite grann.
Då vi var hemma tillbaka tog vi in resten av ligan innan vi gick in för att sjunka ner i soffan och se ohälsosamt många avsnitt av ovanstående serie. Hehe. Sandra bjöd också på cider för att fira slutarbetet. Gotta love it! ^^

I ett skede kom det gäster, och med hjärtat i halsgropen märkte vi att Pörri försvunnit efter det att gästerna gett sig av. Det söktes i alla skrymslen och vrår, men ingen liten kissekatt. Vi lade Australien på paus, drog på oss stövlar och traskade ut i mörkret för att agera rädande änglar för det stackars djuret. Vi ropadeoch ropade, utan svar. Då vi varit ner till och in i ladan utan resultat och börjat traska uppåt ringde Janne och undrade ocm vi hittat honom. Nej. Inte att undra, kattskrället låg nämligen högst uppe på ett skåp och sov så sött. Typiskt. Nåjam vi fick ju motion i alla fall :D Lättade fortsatte vi med vår serie innan klockan blev skrämmande mycket och jag styrde hem.

Imorgon är det jobb på morgonen, stall på eftermiddagen och så skall jag se om jag lyckas lura ut Malin på en promenad på kvällen.
Sov gott alla söta!

GulleGris



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar