tisdag 25 mars 2014

Nollställning

Hej på er!

Idag har jag nollställt huvudet. Först med att åka till stallet efter jobbet och umgås med mina homies där (sade någon Australien?) och bara ta det lugnt och spendera lite tid i stallet. Efter stallet svängde jag in hos Malin och vi tog en skön powerwalk.

Vi vädrade allt möjligt och pratade om allt. Det här med luftslott till exempel. Jag lider av problemet med att göra små grejer, som egentligen inte ens borde vara en fraktion av ett problem, till stooora saker som jag kan grubbla över i veckor. Saker som egentligen inte alls rör mig, men som jag konstigt nog lyckas hamna i utan vidare orsak. Väldigt störande, men bättre, tycker jag, att vara en person som tänker sig för en gång för mycket än att inte bry sig alls. Även om jag inte är konfrontationsrädd och står bastant för mina åsikter tycker jag att det är onödigt att laga problem medvetet, bara för att. Äh, jag vet inte ens vart jag vill komma med detta.. Men skönt var det att prata om allt och veta att man inte står ensam där :)

Imorgon har jag kvällstur, så på morgonen skall allt packas till helgens Vasaresa och så skall jag färga håret. Blev helt såld på hennafärg då jag provade det senast och förstår verkligen inte meningen med att kleta huvudet fullt i kemikalier då det finns ett bättre, billigare (som om det har någon skillnad..) och framförallt hälsosammare alternativ. Jag har färgat håret sedan jag var 12, vilket blir 13 år av hårfärgning, tänk den mängd skräp jag matat min kropp med i form av kemikalier! Huah! Nejdå, naturbarn som jag är så finns det nu bara ett alternativ numera. Peace, love and understanding eller flowerchild, kalla det vad ni vill men jag är nöjd. Likaså mitt hårbotten och min kropp :)

Jag fick också en troligen heltokig ide idag. Men that's just who I am.
Your dreams wo'nt come to you.
You will have to go to your dreams.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar