onsdag 26 mars 2014

Tussligaon inne i vasen står

Godkväll mina vänner!

Äntligen hemma från jobbet. Det var så vackert väder idag att det tog lite emot att åka på jobb. Det fina vädret till ära tog jag den lite längre vägen till jobbet och åkte vi Svartå bruk. Det var så vackert, riktigt vårväder! Solen glittrade i bruksträsket och vattnet var så klart djupblått. Bruksmiljön är bland det vackraste vår lilla håla har att erbjuda och lite unikt är det ju också. Jag stannade just innan kraftverket och plockade en bukett tussilagon som jag senare gav min mor. Det är en tradition att jag skall plocka henne en liten bukett tussilagon då de just kommit i blom. Behöv jag säga att hon blev väldigt glad? :)

Jobbdagen gick som vanligt och efter jobbet mötte jag upp Tessi och Jessy i byn och efter det diskuterade jag en halvtimme i telefon med Majava. Vårt party börjar komma närmare så det kommer bli en del planeras inom kort, kul!
Nu skall jag dricka upp mitt te, packa lite till och så skall jag se några avsnitt SoA innan jag kryper till kojs. Det gäller att vara piggoch glad imorgon då det står Vasa-roadtripp direkt på morgonen. Uppdateringen de kommande dagarna kan bli lite klen, dock kommer Lottus att ta med sin nya dator så några rader kommer jag väl kunna slänga in :)

Ha en fin morgondag nu hörni :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar