torsdag 27 mars 2014

Lakeuden kutsu

Hej på er från ett soligt och skönt Vasa!
09.15 startade jag imorse och plockade upp Carina och Lottus, alldeles nyss checkade vi in på vårt hotellrum.
Det sägs ju att "It's not the destination, it's the journey", och jäklar vad kul vi hade på våran resa. 500 kilometer, ett besök hos Lottus fammo, ett antal felköranden, Heimani i skick på repeat och en mellanlandning vid våran sommarstuga i Tjöck senare anlände vi, och nu sitter vi alla uppmysta i sängen och tittar på tv. Skönt att pusta ut en stund innan helgen kan börja. Jag har improviserat ihop en kaffedrink åt mig bestående av så lyxiga ingredienser som hett vatten, frystorkat kaffepulver, råsocker, mjölkpulver och en skvätt rent. Inte helt fel om jag skall vara ärlig :)

En grej slog mig då vi började närma oss österbotten. Min fammo är född i Tjöck, Kristinestad och alla mina bardomssomrar spenderades på vår stuga där. Nu har det varit några år som det blivit lite klent med besöken, och detta stör mig verkligen. Det störde mig extremt mycket då bilen rullade in på den gräsbeklädda gården och min barndoms paradis stod där. Untouched by time. Alla känslor, minnen och dofter svallade över mig med en otrolig kraft. Det var med en väldigt stor klump i halsen som jag körde bort från gården en stund senare. Jag har inte märkt det, men jag har saknat vårt lilla ställe, med det vackra namnet Sandras, så otroligt mycket.
I sommar kommer jag dock inte att åsidosätta stället, utan i år skall jag dit. Måste försöka lura med någon kompis bara, Sandra? Malin? Tessi och Jessy? Roadtrip? Perfekt!

Nu skall jag avnjuta min provisoriska drink innan vi förfestar lite till och senare drar ut i Vasas dimma. Ha ett superfint veckoslut, det kommer jag att ha!


The joys of an open road


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar