tisdag 18 mars 2014

Tjäringvikuvedär

Alltså vad har varit på G med vädret idag? Iskallt-solsken-slask-solsken-snö-solsken-svinkallt. Ett riktigt kärringvecko-väder. Fy bubblan tycker jag.

Imorse knåpade jag på examensarbetet och idag spräckte jag de där magiska 40 sidorna. Det var mitt mål från första börja, jag ville inte lämna in ett halvdant arbete under 40 sidor. Done and done! :)
Efter lunch styrde jag mot stallet och fixade allt färdigt inne i stallet. Uteboxarna hann jag inte med då jag skulle föra en sadel och lite mineraler till Karis så att vi kunde föra dem till Pale med Sandra. Pale reds barbacka och jag satt inkurrad i en filt och tittade på vid läktaren.

Väl i hemstallet mockade vi uteboxarna innan vi tog ut Sindi på en tur med kärran. Fröken Fjording har en ganska stark vilja och en ännu starkare nacke, men alla höll sig i skinnet och njöt av turen.
Då vi var tillbaka tog jag ut Stormis på en tömkörningstur längs vägen. Det var näst intill att jag skulle bjudit på helstekt åsna imorgon, jäklar vad nära jag var att tappa mina never. Då vi skulle iväg förstod han inte först vad jag bad av honom. Det kan jag ännu förlåta då han blivit ganska mycket tömkörd på cirkel och det är över ett halvår sedan jag senast tömkörde honom på vägarna. Det jag inte förlåter lika godhjärtat är att han sedan vägrade gå fram. Nejdå, endast backen fungerade. Nåja, jag lät honom smaka på sin egen medicin och backade honom. Ett tag kändes det som "två steg fram, tre steg bak" innan jag fick honom övertygad om vem som höll i tömarna. Då vi äntligen var igång gick han hur bra som helst och vi hade riktigt skönt då det för stunden var solsken.

Då jag kom hem kom Tessi och Jessy på besök, så vi spenderade några fnittriga timmar med att prata strunt, planera lite och leka vår musik-lek (världens bästa tidsfördriv!).
Imorgon är det kvällstur som gäller och innan det lite slipning på examensarbete. 

Ha det gött :)


2 kommentarer: