tisdag 11 mars 2014

Mumsigt kvällsmål

Hej på er! Jag svängde nyss ihop århundradets godaste kvällsmål! Naturell yoghurt, fruktmysli, torkade aprikoser och lingonsylt, såå himla gott! Mums!

Hmm, vad har det hänt idag då, förutom att det varit en lyckosam dag? Jag var på jobb, en lite mindre lyckad grej är att ja lyckade förlyfta mig på något vis. Med handen på hjärtat måste jag erkänna att det nog inte var en ergonomisk ställning jag lyfte i, men herre min skapare de som skiver de ergonomiska rekommendationerna har nog banne mig inte varit ute på fältet och sett de situationerna man måste jobba i ibland. Anyway så sa min rygg ifrån. Nu har jag då, förutom mitt vanliga, dagliga ryggont, korsryggen inflammerad, varm och totalt stum, Det känns som om den är totalt fast, flexar inte en milli. Till råga på det fortsätter det onda upp genom sidan till den vänstra axeln, armen och högra delen av nacken. Hur kul är inte det då.. Nåja, några omgångar på spikmattan (som du nog skall få Pia :) ) borde väl göra susen.

Åkte till stallet på eftermiddagen och började fixa. Då Sandra kom hem hade jag nästan mockat klart, så vi gjorde klart det som var kvar tillsammans. Även om jag älskar stalljobb och gillar att jobba med radion som sällskap så finns det inget som går upp mot att fixa stallet tillsammans. Att göra nåt man tycker om med någon man tycker om, nice :)
Då vi tog in patrasket och spolade deras ben fick Stormis knäpp. Han stod fastbunden vid uppindningsplatsen, men då Sandra lade på vattnet till slangen, ja då hade Stormis aldrig tidigare råkat på en vattenslang, och denna käkade helt klart små lurviga valacker till mellanmål. Mitt stolpskott till häst löste situationen så finurligt med att slita sig och kuta in i ponnynas hage. Dock var det ju tur att han stack in i hagen och inte ner på vallen..
Då han kom till mig och jag tog upp honom tillbaka till slangen var den letal och han gjorde sitt bästa att följa sina instinkter och fly. Dock visade det sig att matte hade starkare instinkter, så vattenslangen övervann honom tillslut. Det var ett himla frustas och kaffekokaren var i full gång till början, då det gick upp för det lilla underbara djuret vad vi gjorde slappnade han av och såg sådär lagom korkad ut. Ibland kan jag inget annat än att facepalma mig själv då han har sina små problem med att finna sig själv. Knäppgök.

Efter en värmande kopp kaffe susade jag hem igen för en stund på spikmattan innan Tessi och Jessy kom på besök. Det är alltid lika kul då tjejerna kommer på besök, och mina magmuskler är alltid lika ömma dåde åker efter dagens skrattkalas.

Nu skall jag börja söka mig till sängs så jag är pigg och glad vid 06 imorgon. Sleep tight everybody! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar