tisdag 4 mars 2014

Måndag

Hej alla! Jag var hemma så sent igår så jag hann inte uppdatera mera. Jag har dock fått lära mig att bättre sent än aldrig :)

Åkte till stallet igår i det ultimata plaskvädret. Usch usch! Väl framme stängde jag in mig i den varma sadelkammarn och putsade lite utrustning och plockade ihop lite som skall bort. Jag hade tur och fick typ allt från min bloppis och lite till sålt till en bekant som skall skaffa häst, inte illa :)
Då allt var putsat och smort fixade jag det som fanns kvar att göra då Sandra varit ultra-duktig och mockat på morgonen. Jag slängde ner hö, fyllde på torv och så överträffade jag verkligen mig själv. Då jag skulle fixa fodret och lägga havre åt Barbie märkte jag att havren var slut. Jag drog ett djupt andetag, tog en säck och tassade ner till tröskhuset. Väl där smög jag in genom den knarrande dörren, fyllde havre i säcken snabbt som attan och skyndade ut och stängde dörren med en suck av lättnad. 
Varför? För att jag är 100 % säker på att det spökar i tröskhuset. Jag är väldigt vidskeplig och medveten om det, och det får ni leva med. Jag gör det också :)

Då klockan blev 16 plockade jag in hästarna och var klar ganska passligt tills det att Sandra kom hem. Nu gick vi in, kokade en varm kopp kaffe och åkte till Australien för några avsnitt. Gotta love that!
Middag hann vi också med mella resorna och vid 19 tassade vi ut, mätta och belåtna, för att fodra våra bästa vänner, klappa på mulen och säga godnatt. 

Minuterna innan 20 ringde jag på hos Anton och Nina och vi laddade upp med cupcakes, chips & dipp och en riktigt god öl för att spendera kvällen och delar av natten med Ghost Adventures-maraton. Älskar det programmet! Vi började nu från början och jag hoppas att vi kommer fortsätta med vår maraton snart :)

Då jag kom hem var jag lite för pigg för att somna direkt, så jag kollade ett avsnitt Sons of Anarchy (haha, det verkar som om jag inte gjort annat än kollat på serier igår, men det är inte helt sant) innan jag slocknade. Jag lånade de fem första säsongerna av Sandra igår, så jag har lite tidsfördriv nu då jag ännu inte skaffat 4:e säsongen av Supernatural.

Blääh, nu måste jag börja fixa igång mig, skall till tandläkaren. HUUUII!! Efter tortyrkammaren blir det stallet, jeijj :)
Och imorgon? Imorgon skall jag på jobb :)


Laddat inför maraton :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar