söndag 19 januari 2014

There is a place beyond the Rainbow Bridge..

Jag ögnade nyss igenom gamla bilder (allt för att inte skriva examensarbete) och kom på mig själv med att kika på gamla bilder med tårar brännande bakom ögonen. Ja, jag är blödig och stolt över det.

Isac var den där första hästen som jag totalt förlorade mitt hjärta till. Långt ifrån perfekt och inte så värst omtyckt av någon annan (Sandra, känn dig träffad! ;) ) men oj vad jag älskade den hästen.
Det sägs ju att den första stora kärleken lämnar spår i hjärtat för evigt, och jag tror att detta även gäller hästar för Isac glömmer jag aldrig.
Skeptisk till det mesta, livrädd över sina öron, jäklig att köra snabbjobb med och inte någon vidare springare. Men en så underbar häst.
Isac avlivades på grund av benskada 2008.

Isac Brus 
e. Shippmate Hannover  u. Alone With You  ue. Quick Pay










Och så har vi Pyri, det finns inte något jag inte gjort tillsammans med den finnhästen. 
Första gången jag såg honom stod han uppbunden i stallgången i Brusaby och det slog gnistor om skorna på honom då han stressade och kråmade sig. Min första tanke var Wow, dendär hästen SKALL jag ha! (jag var bra mycket mindre rädd om mig själv på den tiden) Det blev så att han blev min passhäst och jag var lycklig som få med två underbara passhästar. 
Med Pyri hittade vi på så mycket hyss. Speedade runt travbanan och på heatrakan och red några pass på ridbanan (hahah!) då ingen såg oss om helgerna då jag hade dejour. Red nästintill dagligen i skogarna runt Pegasus och galopptränade honom i smyg på de mjuka vägarna och i alla backar, och vi älskade det! 
Pyri är en häst som jag verkligen skulle kunna äga idag och bara åka omkring på, han var en sån underbar nallebjörn.
Pyri avlivades 2010, orsak okänd.

Pyri
e. Pysteri  u. Vaijeriina  ue. Vaijeri









The say memories are golden,
well maybe that is true.
I never wanted memories,
I only wanted you.

A million times I'm gonna need you,
a million times I'm gonna cry.
If love alone could have saved you,
you never would have died.

In life I loved you dearly,
in death I love you still.
In my heart you hold a place,
no-one could ever fill.

If tears could build a stairway,
and heartache make a lane.
I'd walk the path to Heaven,
and bring you back again.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar