onsdag 15 januari 2014

Lill-Lördag

Sandra ringde mej på förmiddagen med de där orden som man inte vill höra innan man druckit dagens första kopp kaffe, hästarna har rymt. Jaha, på med utekläderna då bara. Tur nog ringde hon mig just innan jag skulle gå utanför dörren och meddelade att hennes bror fått rackarna in tillbaka i hagen. Lättad kokade jag kaffe som jag tog med mig i termos innan jag styrde nosen mot Fagerdal.

Väl i stallet har jag varit ganska så aktiv om jag själv får säga det. Jag fixade allt klart i stallet till kvällen, longerade Stormisen och fodrade hästarnas dagshö innan jag för en stund sedan kom hem tillbaka.
Stormis var en sån söt liten mysboll idag, skulle han fått välja skulle han nog klättrat upp famnen och stannat där. Det fick han dock inte, stackarn. Han fick dock en ny mysig fluffgrimma, så den får agera famnsubstitut istället :)
Jag longerade honom med hoppsadeln och snodden, han gick i helt bra form, dock lite på den latare sidan. Vi jobbade nere på vallen, äntligen kan man vara där! Score!

Nu kom jag nyss ur duschen här hemma och sitter i startgroparna för att göra mig klar inför kvällen. Jag åker upp en sväng via mina kära Svartåpojkar innan jag plockar upp Lottus och styr vidare mot Ida och alla favoritagrologer. En sväng via Alko måste jag också, för ikväll tänker jag fira och bjuda på Champagne!


Före jobbet


Efter jobbet, någonstans där under gömmer sig en häst



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar