lördag 11 januari 2014

Snö!!

Okej, okej, nu lugnar vi ner oss lite här. Med min vanliga tur så snöar det i två dagar för att sen börja regna (haha, jinx!) men hur skönt är det inte att det varit kallare idag och att det snöat? Underbart!
Jag har också sovit lite inatt, underbart!

Vi har varit aktiva i stallet idag och motionerat nästan alla hästar. Barbie och Pale fick sig en körtur, Sindi blev longerad, Stormis gymnastikriden och Jonatan fick springa lös och ha lite kul.
Stormis har aldrig varit så böjlig som han var idag, kanske semestern burit någon frukt :) Hovslagaren kommer på måndag och jag tror han får lägga "tilsakumit" (vad heter de på svenska?) åt honom. Stormis som är snubblig av naturen blir ju en travande dödsfälla om man ännu kombinerar det med snöstyltor. Nej tack.

Jag sökte lite på nätet igår angående slutarbetet, och kom över lite intressant fakta. Det finns ju en skäckfärg hos finnhästarna, nämligen sabino. Dessa är då oftast tecknade på ben och huvud och kan fa små fläckar under magen eller vid manken, men nu hittade jag en hingst, synd nog en avliden en, som är avkomma efter två sabinobärare och han hade stora tecken. Dock såpass stora att han var nästan vit, men man lär så länge man lever. Hästen hette Vekselin Ihme och hittas här på sukuposti.

Nej hörni, nu tar jag helg, slutarbetsfilosofin får vila för idag. Om en stund styr jag tillbaka till Fagerdal för film/serie-lördag, chill :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar