torsdag 30 januari 2014

Intim pizzasitz, halardygn, dance-off och skrämmande oljud

Hej alla mina underbara!

Igår tänkte jag ha sovmorgon ända till 10 (!?) och åka till skolan till lunch, men underbara lilla Lottus sms'ade mig vid 8.30 och fick mig lurad till skolan till förmiddagens kaffepaus. Dendär Lotta, fungerar som en väckarklocka, bara punktligare och pålitligare. Speciellt pålitlig att göra sig hörd innan väckarklockan.. Haha, kul att vara saknad :)

Efter lunch gav vi oss ut på stan' med Lotta och Carina för att göra en marknadundersökning, inget kul alls. Människor är otrevliga. Tacka vet jag djur ;)
Vi blev så slokörade efter undersökningen, så vi gick för att köpa vin till kvällen på direkten, haha! Vi handlade också till kvällen Pizza-sitz ala´ AG-10 innan vi körde hem Lottus en sväng och stack upp till Carina för att ta det lugnt en stund innan kvällen. Vi chillade några timmar med att ligga på golvet och bara prata strunt innan vi började fixa pizzorna. Det var cirka 15 personer inbjudna till kvällen, så det krävdes några stycken, tre närmare bestämt. Och 15 Skuffare, det är inte dåligt på dryga 20 kvadrat. Finns det hjärterum så finns det stjärterum :)
Pizzorna blev riktigt lyckade och våra fellow Skuffare var riktigt nöjda. Vi pratade och skrattade gott och avrundade hela härligheten med lite Sangria och till och med lite 10-årig Talisker. Det var inte illa :) Något gott lärde jag mig av Mr X, och det kan ingen ta ifrån mig :)

Det var ju också halardygn igår, så det var ett gäng halarprydda filurer som tassade till Kårken då tiden var mogen. Ahh, jag älskar min halare! Kommer typ rama in den och hänga den på hedersplats då skolan är över. Snif, typ.
I Kårken var det verkligen hålligång, minns inte då det varit såhär bra där senast. Inget fel med det heller. Vi dansade oss genom natten långt in på småtimmarna, fun was had! Jag kände mig riktigt glad då jag tassade till mitt nattställe, mera sådana glädjestunder, tack ;)

Pigg och glad vaknade jag runt 09 idag (kära lilla Lotta sms'ade, vad annat ;) ) och åt frukost med Carina och Emil några timmar senare. Vi mötte upp Lotta i skolan vid lunch och jobbade med examensarbetetna till 15 då vi packade ihop och gav upp för dagen. Nu var det stallet som gällde.
Väl i stallet höll jag Sandra sällskap medan hon red Pale och efter det mockade jag några boxar innan vi tog in diverse odjur.

Stormis fick sig ett kort pass på vallen idag. Vi invigde de "nya" dressyrskydden, de nya bakbesnskydden och den nya remontgrimman. Han var en riktigt liten mysgris då jag fixade honom klar, lite ville han nafsa här och var, men det är bara kärlek (förbjuden kärlek dock). De nya grejerna passade bra på honom, dock såg han ut som en fluffig liten islandshäst med remontgrimman, haha sötis!
Han var spänd i början och ganska lat genom hela passet, i slutet lossnade det och det började löpa bättre. Han flyter ut lite med bogen i hörnen, men det lär väl gå att fixa på ett sätt eller annat. Jag vågar inte riktigt ge en utvärdering på nosgrimman ännu, jag tyckte han var lugnare med huvudet, men Sandra tyckte han var lite spändare i nacken. Det gäller väl bara att låta honom gå med den några gånger och se hur det blir.
Han var en riktigt liten mysgris då jag klädde av honom också, världens gulligaste lilla fluffponny ^^

Medan jag fixade Stormis klar för natten longerade Sandra Sindi nere på vallen i mörkret. Då jag i godan ro pysslade om honom ringde hon mig med lite småskrämmande ord. Kom ut och höra vad det är som ylar, kom nu genast! Nämen hui! Jag vet inte vad det var, men man hörde ett klart ylande från flera olika vad-det-nu-var. Grannen har några huskyn, men detta ljud kom från en annan riktning och från ett annat avstånd, ljudet var inte heller riktigt som en hund. Jag är inte helt säker att jag vill veta vad det var, men jag lever på hoppet att det är ett gäng ulliga gulliga små rosa kaniner. Typ.

Då allt var klart i stallet tog vi kaffepaus med Sandra innan jag styrde hemåt. Imorgon är det skola direkt på morgonen, så det gäller att plocka upp Lotta och spendera förmiddagen som ivrig studerande i Småskaligt företagande. Efter lunch blir det stallet, både Stormisen och Jonatan skall longeras och så kommer hovslagaren hoppeligen på eftermiddagen och fixa Stormisens hovar som blivit allt för långa nu redan.

Sov gott alla söta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar