lördag 25 januari 2014

Lite igår och lite idag

Hej på er! Oj oj vad jag fyndat idag, men det kommer i ett helt eget inlägg. Dagar som denna är det extra kul att vara hästägare ;)

Efter gårdagens lektioner lunchade vi iskolan och drack kaffe med Lottus innan jag körde hem henne och stack för att handla till dagens finmiddag som jag snart skall börja tillaga.
Ett snabbt varv hem och i duschen innan jag styrde till Fagerdal och drack kaffe med Sandra som hade födelsedag. Hästarna stod inne lite tidigare som värmebatterier för att det inte skulle bli så kallt i stallet.
Efter besöket i Fagerdal var jag hem en sväng och äta innan Tessi och Jessy hämtade upp mig för lite skvaller och en energidryck (FY!) i ST1 i Virkby.
Vid 20-tiden hoppade jag i bilen igen och styrde ner mot Romsarby för en helkväll i det goda sällskapet av Majava och Marcus. Vi pratade om allt från relationer till Skottlands inbördeskrig och Glencoe Massacre till II världskriget i Finland och studerade krigsböcker (jag hittade min farfar, hans bror och min farmors bror), soldatregister och gamla sockenböcker och gårdar vi känner. En intressant kväll med bra och djupa samtalsämnen, men det är det alltid Svartåbor emellan.

Imorse då jag vaknat åkte jag till Fagerdal för att besöka Stablebuddys slutförsäljning i Finby, och jäklar vad vi fyndade grejer! Men som sagt, mer om det senare.
I stallet red Sandra ett dressyrpass med Stormis (som gick helt fint då han kom igång) medan jag longerade Jonatan och Pia Longerade Uni. Trafik på vallen idag minsann :)

Nu skall jag äta något smått innan jag börjar fixa med middagen. Sandra, Janne, Nina, Anton och Sofia kommer på middag ikväll, vi firar lite Sandra och allmänt att vi är vänner :) Jag bjuder på sallad, hemgjorda hamburgare med BBQ-potatis och till efterrätt blir det vaniljcreme med passionsfrukt. Och all dricka till såklart, mums :)

Ha en bra lördag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar