måndag 13 januari 2014

Hej mitt vinterland!

Temperaturen kröp ner mot 15 minusgrader ikväll i Fagerdal, så med lite god turr och stora fötter är det snart så fruset att hästarna kan byta hage. Inte en minut för tidigt.

Efter skolan tog vi kaffe hos Ida tillsammans med Lotta och Carina och fixade lite grejer till nästa veckas tjejmiddag. Körde hem Lotta efter det och vidare till stallet. Då jag kom fram var Sandra i full fart med att ta in hästarna, så jag hoppade i passande skodon och hjälpte till. De fick lite hö och pysslande med täcken innan vi gick in för mat, kaffe och ett avsnitt Sons of Anarchy.
Efter detta gällde det att tappert ge sig ut i kylan igen för att fixa kvällsstallet. Nejdå, jag klagar inte på kylan, utan dansar snarare segerdans :)

För tillfället är jag inspirerad till att teckna, skall försöka få något gjort på slutarbetet och vänta på ett meddelande. Hur jäkla svårt kan det vara att bara svara? Seriöst? Pöhh.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar