söndag 19 januari 2014

Cupcakes, bio och Bambi på isen

Hej på er!

Gårdagen flöt förbi i ett huj.
Efter morgonkaffet fixade jag Hello Kitty-cupcakesen klara för avhämtning senare. Vid lunch besökte jag Malin för kaffe och skvaller.
Vid 15-tiden dök Tessi och Jessy upp för lite mera skvaller och för att hämta cupcakesen som skulle till ett födelsedagskaffe.
Jag gjorde mig klar och mötte upp Carina för middag och bio i Karis klockan 17. Efter middag i Knäppen sökte vi oss till bion var vi kollade in Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Och vetni, det är verkligen en sevärd film, ljuvlig mörk humor och tvister som man inte kunnat förutsäga. Så har ni inte kollat den så rekommenderar jag varmt.
Efter bion var det natkaffe på internatet hos Carina innan jag styrde hemåt och myste ner mig under täcket tillsammans med Sam och Dean. Jag har blivit nästintill beroende av Supernatural och drogar serien hardcore. Enda problemet är att jag nyss såg sista avsnittet av tredje säsongen, som slutade vid århundradets cliffhanger, och nu måste vänta att nästa säsong dyker upp med posten. I-landsproblem, snif.

Idag dök jag upp i Fagerdal på eftermiddagen och hjälpte Sandra att fixa stallet. Då stallet var klart väntade en välbehövlig kopp kaffe innan vi gavoss ut med Pale och Stormisen. Vi provade idag på att ha Stormis som handhäst då Sandra red Pale. Och jag? Jag cyklade. Inte världshistoriens briljantaste idé att ge sig ut och cykla i iskallt och glashalt, nej. Jag hölls dock på rätt ända och två hjul, men Bambi hade nog varit god förlorare bredvid mig.. ;)
Att ha Stormis som handhäst vid ridning fungerade dock väldigt smärtfritt, och han fick också träning i att skritta snabbare då Pale skrittar på en helt annan växel än vad Stormisen gör. Slutet gott, allting gott med andra ord.
Då vi var hemma tillbaka tog vi in resten av hästarna och fixade med täcken och allt annat som bör fixas.

Nu sitter jag hemma med nikotinsug och inspirationsbrist till att ens öppna mappen döpt till SKUFFIS slutarbete. Mamma, jag vill inte. Jag är trött som en sten och öm i musklerna.
Nåja, vi skall vara duktiga med Carina imorgon och redan från morgonen slå oss ner i skolans matsal för att jobba med slutarbetet. Bättre att jobba på det i skolan, men kul att ha sällskap och så kan man ju spana in fellow Skuffare för kaffepauser och lunch. Nej det skall bli helt kul tror jag :)
Senare imorgon skall vi handla allt som behövs till tisdagens middag, kul :)

Dagens visdomord

Never ignore someone
Who shows you affection and trust.
Because one day you may have lost the moon
While you were counting the stars.

Fåglar i teven :D

Hello Kitty cupcakes




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar