torsdag 16 januari 2014

En prins i rosa

Hej på er alla söta!

Gårkvällen kom och gick, kanske inte riktigt enligt planerna, men inte urusel heller. Kvällen började uppe hos Majava och Marcus i sällskap av dem och Oskar. Jag blev bjuden på Latte Macchiato Vanilla, imponerad, verkligen! Vi skrattade och hade några mindre seriösa konversationer, allt i sin ordning med andra ord.
Kvällen fortsatte hos ida tillsammans med alla AG-10 brudar var vi firade med champagne, inte dålit det heller. Kvällen avslutades i Kårkens biljardrum i sällskapet av Skuffare.
And I don't get. I just don't get it..
På förmiddagen var det morgonmål hos Carina och Emil och efter det lunchdate i skolan tillsamman med Ida och Carina.

Åkte till stallet vid 14-tiden och hjälpte Sandra fixa allt klart till kvällen. Efter det hämtade jag upp min prins och fixade honom klart inför ett pass på vallen. Det var dags för en ordentlig genomridning nu då han börjar komma igång efter semestern. Och vetni, jag tror ledigheten har gjort honom gott.
Riktigt i början av passet var han ingen höjdare då kompisen gick bort och han tvingades bli kvar och jobba. Stackars ponnybarn. Då han kom över att bli lämnad ensam totalt vind för våg så släppte det och han gick faktist riktigt bra, mjukt och fint. Han var inte heller så värst orolig i munnen eller med huvudet.

Det hände en konstig grej i stallet idag. Stormis har ju ett fullneck utetäcke med fast halskappa. Jag märkte inget speciellt då jag tog honom från hagen, men då jag band fast honom blev jag att stå och stirra på honom. Ropade på Sandra, och hon förstod inte riktigt heller vad saken handlar om. På något konstigt vis har halskappan öppnats och hela kappan vikts prydligt in under täcket så att det såg ut som ett vanligt täcke. Sandra svor på att halskappan var på och fastknäppt då hon lade ut honom på morgonen.
Like what? Hur jag förklarar detta? Ingen aning..

Efter att jag kommit hem från stallet har jag fixat lite cupcake-dekorationer tills imorgon och varit på promenad och catching up med Malin.
Imorgon är det skola på förmiddagen, cupcakefixning på dagen och efter det stallet. Resten av helgen står som en öppen bok, men månne vi inte hittar på nåt kul :)


Äkta män kan klä sig i rosa 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar