onsdag 11 juni 2014

Utmattad, i-landsproblem och skotsk tacosallad

Hej alla! Här sitter jag nyligen hemkommen från jobbet och gläds över att vara ledig imorgon.
Jestanemej vad jag är trött! Det känns som om jag kunde sova ett år eller så. De senaste dagarna har det varit så fruktansvärt svårt att komma ur sängen, då jag äntligen sluppit upp känner jag mig som en zombie på lugnande ända tills kvällen. Blää. Allt gör ont, jag är stelare än ett järnspett och huvudet känns överfullt av typ stickig bomull.
Det är ju sommar nu för fasiken, jag borde ju vara pigg som en nykläckt lärka. Dock finns det en stor skillnad mellan att vara trött och att vara sömnig. Jag är trött.

Jag råkade också på ett fruktansvärt löjligt i-landsproblem idag. Tur är väl det att jag förstår att skratta åt mig själv och mina problem dock.
Vi har fixat nya, somriga dörrskyltar på jobbet. Frustationen var påtaglig då jag skulle måla dem med Pirkka-färgpennor. Jag som vant mig vid mina älskade promarkers.
Som skrivet, allt fjantigt skall man ta problem av tydligen :D

Efter jobbet var jag tvungen att åka och handla en snabbis. Skåpen ekar tomma och jag hade inget hemma att erbjuda min kräsna lilla kissekatt. Jag blev inspirerad att pröva något nytt då jag väl stod där i ABC, så i kväll har jag knåpat ihop en skotsk pasta-tacosallad. Haha, multinationellt is the shit! Kanske inte den allra vanligaste kombinationen, men det fungerar. Fullkornsmakaronen, nötfärs med majs och ärter kryddat med hp-sås, hickory-glace och Smokey Scotch whisky-salt. Blanda det hela med färsk sommarlök samt majonnäs, mums!

Imorgon är det stalldag för hela slanten, wippiii!

Foto: ... oder wie unsere liebe Userin Stephanie Spengler kommentiert hat: "[...] wir sind einfach so wie wir sind [...]"

Foto




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar