måndag 9 juni 2014

I am still alive. Barely.

Hejj på er!
Okej, jag lever fortfarande. Jag är totalt utmattad efter detta veckoslut. Det känns som om jag kunde sova ett dygn eller två, helt utan problem.
Det har varit jobb, jobb och mera jobb, sen även fixande till gårdagens lyckade babyshower och det lilla sociala liv som jag lyckats klämma in om nätterna där emellan.
Men nu, äntligen tillbaka till vardagen för några dagar framåt.

Jag har fått min nya telefon i bruk, en Samsung Galaxy S4. Även om jag inte ännu lärt mig alla knep och knåp med den (jag är oteknisk som få) så är den ljusår framom Lumian då det gäller kvalitet, grafik, design..ja allt. Ett litet minus är dock att alla mina kontakter gått upp i rök, men jag kan väl skriva av de viktigaste för hand från Lumian. Det är det enda lilla minuset jag kan komma på såhär på rak arm.

Annars då? Förutom att jobba och knega med scrap book-bilder samt kakor har jag som sagt spenderat sena kvällar och nätter med kompisar. På lördag efter jobbet mötte jag upp Svartåpojkarna vid Backgränd-bron var de lyssnade på musik och fiskade med kastspön (kanske inte den bästa kombinationen). Där satt jag en stund innan Malin ringde upp och det blev ett spontanbesök till Amarillo i Lojo. Måste hylla deras Irish Coffee, mums! Och vet ni, det var riktigt kul att vara ut på obekanta platser efter en lång paus. Vi filosoferade oss fram till att nu skall vi börja ta tag i det där lilla som kallas livet, carpe diem liksom. Ut och se omkring oss mera. I love it!
På söndag var det Jossus babyshower och jag spenderade över fyra timmar med att baka och dekorera kakan, det är ett nytt rekord. Showern var otroligt lyckad och  drog ut på tiden och vid 20.30 var jag hemma, bara för att byta om och dra tillbaka upp till byn för att träffa Tessi och Jessy som fixat kalla spett, mmm! Vi satt länge på balkongen, pratade och filosoferade och fundera över de mest korkade grejer. Fine om vi bara funderat, men nej, det skall ju testas också. Om någon ber er äta en rågad matsked kanel för att det är kul - tacka artigt men bestämt nej.

Idag hade jag kvällstur och kom nyss hem. Imorgon är jag ledig, wippii, och skall äntligen till stallet och äntligen träffa bästaste Sandra! Vi skall väl åka ut för att jaga flugtäcken och kanske något annat kul. Gotta love it!

Idag ha jag bara gamla, uttjatade visdomsord som jag länge sett som kliché.
Men de är ju bara så sanna.

Carpe Diem

Backgränd-bron

Tranquility






Babyshower






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar