söndag 1 juni 2014

Pain is what stupidity does

Hej alla från ett soligt Svartå. Vädret såg inte så lovande ut tidigare idag men nu är det ju hur ljuvligt som helst. Ett perfekt väder att sitta inne i vånda och inte klara av att göra något annat med andra ord.. -.-
Nä, skämt och sido, jag har ju ingen annat att skylla än mig själv. Det var superkul att spela fotboll i fredags, men jag hade inte i mina vildaste drömmar trott att det skulle få såhär smärtfyllda konsekvenser. Den smärta i kroppen jag skrev om igår, ja under natten bjöd den in hela sin tjocka släkt och några ingifta med för ett party. Fy apa vad ont jag har idag! Jag klarar fysiskt och litterärt inte av att gå vanligt, jag tvingas lyfta upp benen med händerna då jag skall klä på mig. Jag har också noll kontroll över min kropp, i omklädningsrummet på jobbet tänkte jag ramla då jag bytte om, och då vi förde kraftfoder till betet tänkte jag också bita i gräset. Det känns som om både musklerna och senorna vore allt för korta och de krampar ihop sig till stenhårda. Speciellt under fötterna, kul. Trappor skall jag inte ens drömma om..

Nej, färdiggnällt för idag! Efter jobbet åkte jag till Fagerdal var vi bland annat grejat med ett av sommarens projekt, nämligen målning av många byggnader. Utestallet stod först i tur och idag har vi målat knutar, hängbräden och kantbräden vita.
Vi har också druckit kaffe, rest till Australien och krafsat om hästar.
Love it!

Idag kommer jag vara lat, lat och lat här hemma. Jag tänker kasta mina vanligtvis någorlunda hälsosamma matvanor i sjön och fira söndagskvällen med pizza, öl och glass. Wiiii!
Kanske också fortsätta med mitt teckningsprojekt. Jag satt uppe halva natten igår (kul med morgontur, jag vaknade som ett ljus lite innan 05 och låg vaken efter det, murr) och färdigställde alla konturer, så det är nu det knepiga och tidskrävande börjar. Älska att teckna, man kan förflytta sig till vilken drömvärld som helst och det finns inga som helst gränser ^^
Imorgon är det kvällstur på schemat. Innan det tänker jag baka en äppelpaj med caramel-sås som en överraskning till mina söta föräldrar, mmm :)

Ha en fin söndagskväll alla!


Min kära lilla ponny




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar