tisdag 24 juni 2014

Summer: Denied.

Hejj på er!

Sommaren jaa.. Var blev den av? Jag har nu väntat flera dagar på att få klippa den där förbaskade gräsmattan, men hela tiden då jag haft tiden över har det envisats med att regna.
Blää!

Vardagen är tillbaka med jobb direkt måndag och tisdag morgon. Imorgon fick jag en kvällstur och på torsdag en morgon. På fredagen hoppas jag att jag inte blir inkallad, borde verkligen finna tiden att fixa till helgens dimmissionsfest. Jag hoppas verkligen att vädergudarna skulle vara skonsamma och bjuda på sol och inte regn, då blir det panik..

Jag hade planer att åka till stallet idag efter jobbet, men det gick käpprätt åt skogen. Jag råkade ut för världens attack av ryggont, kanske inte den bästa kombinationen; fysiskt krävande jobb med mycket lyftande och en korsrygg som är på vippen att brista.
Jag tror också att jag fått en nerv i kläm i mitt ena ben, en stickande smärta och återkommande domnande känsla. Så jäkla kul det här, hela tiden, alla dagar -.-
Anyway så fick jag hoppa över dagens stallbesök, känns så jäkla idiotiskt men så är det..

En underbart positiv grej är dock att Stormisen äntligen är i skick att sakta sättas igång efter vad som känns som en evighet av konvalescens. Vi longerade honom på söndag och han var sitt vanliga jag, kanske aningen stelare men han har ju bara gått och skrotat så himla länge.
Vi tvingas börja från ruta ett och bygga upp muskler, kondition och styrka om igen då han tappat allt, men vi har ju inte direkt skyndsamt nånvart.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar