onsdag 18 juni 2014

Okej peeps..

..här har det varit tyst igen. Efter att ha pustat ut efter helgen hoppade vardagen på och började med mjukstart, nämligen jobb 07-21 på måndag. Efter det har det rullat på i stadig takt och jag har slocknat typ en timme efter att jag kommit hem. Men det är bra med jobb, det känns som att jag gör något meningsfullt och fint på jobbet samt kontot hålls så att det räcker fint till både ponnyn och blommor ;) Jag är även så stolt över att jag på relativt kort tid startat upp ett respektabelt sparkonto, många bäckar små..

Helgen kom och gick, jag är en YH-utbildning, en ring och en underbar oljemålning rikare. Jag kommer skildra helgen och dessa fyra fina i ett helt eget inlägg, det är det värt.
Jag har också hunnit till stallet, det bedrövliga vädret har dock bidragit till att vi dragit minimal arbetsbörda, haha!
Men kan ni tänka er, snö? SNÖ?? I juni? Say, what? Seriöst, dra mig baklänges på en mjölkkärra.

Idag efter jobbet tog jag en sväng via Agrimarket. Hästfoder införskaffades, men mitt nya projekt här hemma stod också på inköpslistan, nämligen projekt trädgård. Vi har ju ingen speciell trädgård hemma, sorligt nog. Nu tänker jag sakta men säkert jobba mig fram, det kommer väl ta tio år, men jag lär ju inte ha bråttom nånvart. Jag har en liten tanke i bakhuvudet, tänk English country garden. Superfint.
Så idag inhandlade jag det allra första till min lilla trädgård. Jag kommer att börja med det ruggigaste. Vi har ett område på gården var det växer typ kvickrot och inget annat. Jordmånen är siltaktig, så inte det allra trevligaste. Men det är ju bra att börja med det allra fulaste så inspirationen kan fortsätta. Jag köpte gräsfrö som skall tåla allt och växa överallt, typ på ett berg. På fredag, innan alla festligheter, tänkte jag sparka liv i gräsklipparen och ge mig ut en runda.
Jag inhandlade också massvis med mylla, två buskrosor, "Ritausma", en väldigt vacker och dekorativ ros, "Midsummer", samt en gyllene azalea, "Golden Lights". Jag skall också knepa ihop mina egna trädgårdsplattor bara det slutar regna, wippii!
Drömmen om Wisteria, gullregn, aklejor, clematis, rosor i mängder, en trädgårdsdamm samt ett växthus lever vidare. Starkt. Jag har gett mig in på att lyckas med Wisteria (blåregn), så det skall jag göra. Basta.

Det bor en liten, liten trädgårdstomte i oss alla ^^

azalea Golden Lights

buskros Ritausma

ros Midsummer

wisteria

gullregn

Imorgon fortsätter vardagen med jobb och stall. Ha en fin kväll :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar