lördag 29 december 2012

Skritt, kvällsstall och att köra omkull med snöscoter

Denna helg sköter jag kvällsstallet då Maria har åkt till Ekenäs för att delta i en jakt.

För ovanlighetens skull fick jag Toffe med mig till stallet igår. Jag övertalade honom med att jag skulle rida och att jag behövde någon där ifall att jag skulle falla och bryta nacken av mig.. Snackaom att lita på sin häst, haha. Jag fixade stallet och Toffe hjälpte till med att hämta strö, hö och vatten,och efter det tog vi in Stormisen. Jag fixade honom färdig och vi gick ner till plan.

Väl på plan satte jag upp och skrittade honom en stund. Med tanke på att jag red i hala mjukisbyxor med lös sadelgjord och för korta stigbyglar gick det riktigt bra :) Men nu då jag tydligt hur obalanserad och rå Stormis är, men jag märker också en stor skillnad i mitt eget ridande, lycka :)

Efter att vi skrittat en stund gick vi tillbaka till stallet och tog in de andra hästarna, fodrade och pussade god natt. Idag skall Janina rida, få se vad vi hittar på för kul :)

Efter stallet åkte vi hem till Kabböle och bestämde oss för att ta en tur med snöscotern. Jag har inte tidigare åkt snöscoter då jag varit lite fientligt inställd till den. Det gick faktist riktigt bra ända tills vi kom till den första lite skarpare kurvan. Tur så körde Toffe sakta för både scoter och åkare välte med buller och bång.. Kul grej det där.. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar