tisdag 25 december 2012

Juldagen

Idag har vi firat juldagen, och det har vi gjort med buller och bong!

Vi började morgonen med att ta ut Stormis och Janet på en skrittur. Jag mådde inte helt 100, men Stormis var så lugn och fin och stannade med jämna mellanrum och tittade på mig, helt som om han frågade "men matte, kommer du?" Han är så söt <3

Efter promenaden sadlade vi Calle, och sedan var det tolkningsdags! Oj vad det var roligt! Adele red, Maria ledde och jag kom efter med miniskidor. Tre gånger fick jag smaka snö, men det roliga var att alla de gånger jag föll skrittade Calle, traven klarade jag mycket bättre :) Jag minns inte när jag skulle ha skrattat så mycket som idag, det var en helt otrolig upplevelse. Nästa gång skall vi tolka efter Janet, det kan bli en lite mera fartfylld åktur som jag ser fram emot :D

Senare på kvällen skruvade vi i tåbroddar åt Jolanda så att hon är klar för en tur med kärran imorgon. Imorgon skall vi också åka till Paipis till det stall var Maria jobbar som avbytare. Stallet ordnar ett jippo med bland annat maskeradhoppning, så det skall bli riktigt kul.

För övrigt var jultomten väldigt snäll med mig detta år. Jag fick bland annat ett matchande gråmelerad/silver huva och schabrak från Schockemöhle och ett helt otroligt pussel med det finaste motivet som finns, men dessa dyker upp i ett helt eget inlägg senare.

Puss och god natt, kom ihåg att äta massor med choklad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar