onsdag 19 december 2012

Chill terrängritt

Idag var sista ridningen tillsammans med Sandra förrän julen, så vi bestämde oss att rida ut på en tur tillsammans med Nanna och Pale. 

Då vi kom till stallet släppte vi ut de andra hästarna innan vi gjorde oss och våra ädla springare klara för ridturen. Jag kännde mig inte helt 100 %, jag var väldigt trött och hade en konstig klump i magen, så vi bestämde oss att endast skritta. 
Vinden var otroligt kall innan vi kom i lä bakom skogen, och jag ångrade bittert att jag inte klädde på mig en halsduk på morgonen.. 

Nanna var pigg, hon hade nog velat springa lite, men hon höll sig vackert då jag bad henne om det. På hemvägen plumsade vi genom snö med höjd över knäna på hästarna, DET var kul! :D 

Vi släppte ut hästarna då vi kom tillbaka vartefter vi mockade boxarna och fixade höet och fodrade. Vi putsade också hästarnas träns. 

Det var igen en mycket trevlig stalldag :) Nu tar jag jullov för att pyssla om min egen älskade ponny <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar