söndag 30 december 2012

Min inre hästgudinna lyser av stolthet..

.. och med dessa ord avslöjar jag också vilken bok jag läser ;)

Idag bar det av till stallet som vanligt. Vädret var som där solen inte skiner, men vad gör det, skall ponnyn motioneras så skall han. Vi tog in honom tillsammans med Janina och fixade honom färdig. Jag lade SMCB skydden på hans bakben nu då snön är verkligt hård och då det har bildats nåt slags ishinna längst upp.

Det var ett helt annat ekipage som jag såg idag. Gårdagens viljekamp satte tydligen spår, för idag gick Stormis som ett litet änglabarn. Han stannade typ en gång, och gick igång igen direkt då Janina bad honom, jeijj! I fyrtio minuter pinade vi oss i det ruskiga vädret innan det fick vara bra för idag. Det känndes som om det regnade splittrad is och det blåste så det ven om nosen ibland. Väl tillbaka i stallets lugna vrå fick ponnyn ett mysigt fleecetäcke på sig och massor kvällshö.

Idag var sista kvällen som jag skötte kvällstallet, och imorgon åker jag och Herr Toffla iväg västerut. Vi skall skåla in det nya året på Västankvarn (av alla platser!) tillsammans med gamla goda vänner. Stormis kommer att ha två dagar ledigt, och på onsdag kör vi igen med nya friska tag.

Nu skall ni alla ha ett gott nytt år, ta det lugnt med champagnen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar