torsdag 10 januari 2013

Ny sadel!

Jag har mina underbara föräldrar att tacka för att jag kunde döpa detta inlägg som jag gjorde. Så ett stort tack till mamma och pappa. Utan er skulle jag inte ha någon möjlighet i världen att ha min egna häst <3

Anyway så beställde jag en ny dressyrsadel till Stormisen idag. Det borda komma in sadlar till Finland imorgon, om det partiet inte räcker till alla beställda sadlar kommer det nya om tre veckor. YAYY!! 

Stormis är ju i behov av både en hoppsadel och en dressyrsadel, men jag har gått igenom ämnet med en god vän och partner in crime och vi kom fram till att dressyrsadeln nog är viktigast att skaffa först. Det går ju att skutta små hinder med allroundsadeln, men för dressyren är det nog bara dressyrsadeln som kör sitt jobb.  

Det är ingen supersadel som jag beställde. Jag resonerade i att jag inte har råd att köpa två svindyra sadlar. Ändå ser sadeln vädigt bra ut så jag tror vi klarar oss bra med den :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar