söndag 20 januari 2013

Jag pallrade iväg mig till stallet idag på morgonsidan, och blev glatt överraskad då jag kom fram då jag såg att någon vänlig själ mockad Stormisen box, tackis :)

Anyway så plockade jag in ponnysen och borstade och mös en liten stund, han var riktigt överdrivet gullig idag ^^, Jag gick ner med honom til planen för att trickträna lite och göra några pilatesövningar. Jag har börjat lära honom att "buga" och att" krama", han är så söt :) Det stod i artikeln att det kan vara lite skrämmande för hästen i början att buga då den kan tappa balansen men om man har en häst som tycker om godis brukar godissuget vinna. Och det gjorde det! Stormis är en liten godisgris och redan på andra försöket rörde han frambenet i rätt riktning :D

Sen gjorde vi också våra pilatesövningar, jag vet inte om jag bara drabbats av önsketänkande, men Stormis verkar redan mycket vigare, typ riktigt otroligt vig. Han viker sig så gott som dubbel efter moröteerna som jag håller typ vid bakbenet..

Efter pilatesen gick vi några varv runt banan innan vi gick in till stallet. I förrgår reagerade han ju lite vid korset, men idag då jag drog fingrarna längs hans mage reagerade han inte, Jeijj :) Jag kännde också efter spänningar i nacken, men han var helt lösgjord och höll på att somna, sötisen :)

På tisdagen kommer Janina för att motionera honom :)

3 kommentarer:

  1. Den vänliga själen var jag och min mamma ;) <3

    SvaraRadera
  2. det var min mamma som mockade hans box, och när jag berättade åt henne att du tackade för det på bloggen så sa hon att "nå han had ju vänligheten att skita på ett o samma ställe!;);)"

    SvaraRadera
  3. Tack :) Juu, han e super på det sättet :D

    SvaraRadera