torsdag 3 januari 2013

And here we go again...

Vi har idag upplevt ett tillbakafall av det lilla barnsliga och lättretliga monster som verkar bo inom min ponny.. Suck på dej Stormis!

Jag anlände till stallet i god tid idag och han mocka alla boxar och fixa allt färdigt till kvällen. Jag hann också putsa och smörja mina träns innan det var tid för ridning. Jag tog också in Stormis förrän Janina dök upp, bara för sysselsättningens skull.

Janina dök upp 15-tiden och vi jorde honom klar. Vi passade också på att piffa upp hans man och svans det grådaskiga vädret till ära :) Idag skulle de få rida på banan som är plogad runt hela åkern, och vi skrittade nåra varv till början som jag hängde på. Efter två varv i skritt travade de några varv i båda riktningarna, och det gick superfint.

Oj, tänkte jag hur duktig han var? Kanske jag jinxade det.. Då de böt varv pånytt visade sig Stormis' inre djävul sig och han började trilskas, och en ny maktkamp var snart igång. De har inte ridit på banan tidigare, kanske han tyckte att han måste testa Janina nu då det var en "ny" omgivning.. Hon fick åtminståne strida en god stund med honom innan han gav med sig och de avslutade turen med ryttarens ära i behåll och en vunnen ponny. Så söt tillika.. Så söt att man rentav kunde äta upp honom.. Grillad.. ;)

Imorgon tänker jag åka till stallet direkt på morgonen. Jag tror att jag kommer att skritta och trava honom lite för hand, och så dyker Janina upp igen på lördag, kul :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar