fredag 18 januari 2013

Kalla näsor och tänjda ponnysar

Idag var det riktigt kallt, på Häggbacka visade mätaren på -23 på morgonen, brrrr..

Jag åkte till stalet på förmiddagen och tog in Stormisen. Maria hade lämnat en lapp om att han hade krontramp, just typiskt. Jag kollade benet, högerbak, och kännde om det var svullet eller varmt. Rispan var fin, och inte varm eller svulen och Stormis reagerade inte på beröring. Jag putsade lite och sprutade på Terramycin. Det måste ha svidit lite, för då reagerade han, men matte var snabbare ;)

Jag gjorde också pilates- och stretchningsövningar med honom och masserade honom en stund. Han var riktigt avslappnad då jag masserat honom i nacken, han hängde med huvudet och darrade med underläppen, sötinöti <3 Han var fortfarande lite fast vid bogen och reagerade lite vid korset, så jag masserade in lite liniment och klädde på honom ett varmt fleecetäcke. Jag måste visa Janina hur man gör pilatesövningarna så får hon göra dem alla dagar hon är där, om man gör dem bara några minuter om dagen skal man se resultat efter så kort stund som två veckor. Har lite svårt att tro, men det skadar ju aldrig att försöka ;)

Sist men inte minst provade jag nya sadeln, som passade nöjaktigt :) Dock kommer jag att behöva gjöra nya hål i stropparna, men det får man leva med :)

Imorgon kommer Janina, och även hovslagaren. Adios :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar