fredag 4 januari 2013

Morgontrötta stallstomtar

Idag vaknade jag runt 6.30, och låg och drog mig en stund innan jag släpade min trötta bakdel ur sängen. Jag softade en stund med en kopp te, ett underbart olivbröd och  Borgåbladet innan jag åkte iväg mot stallet.

Klockan var runt 9 då jag kurvade in på stallsgården. Jag fyllde hö ut och släppte ut alla hästar förutom Stormis. Vi hade också en liten diskussion med Joanda om vem som går ut ur boxen först, hon eller jag.

Då de andra var ute  borstade jag Stormis. Jag hittade några skorvar i hovskägget på höger fram, men jag tror inte att det är mugg, varför skulle det komma nu och inte då det var lerigt? Anyway så skrittade och travade jag honom för hand en halvtimme på banan. Han var fin och duktig hela tiden, ponnysen :)

Då Stormis glatt mumsade på hö i hagen mockade jag boxarna, fyllde hö och vatten och putsade Stormis' benskydd innan jag åkte iväg hemåt igen. Det var riktigt rofyllt att vara i stallet på morgonen och få allt undan tidigt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar