söndag 18 maj 2014

Sommar..

Hej ni!
Idag har det varit en av de där första riktiga sommardagarna. Även jag som är frusen av mig har kunnat gå hela dagen i linne utan att bli stel som en istapp. Wonderful!

Innan jag susade till stallet tidigare idag hann jag städa uteburarna så jag hoppas att det flyttar ut glada kaniner imorgon. Älskar att kunna sätta ut dem om vårarna, då är det minsann lyckliga små kaniner som bor i lådan!
Väl i stallet hann jag mocka några boxar och skura vatten- och mathinkar innan Sandra kom hem. Vi var ganska duktiga idag, först körde vi traktorn bredvid staketet i ena hagen medan Janne åkte bak på en lastpall på armarna och slog in de nya stolparna. Då alla stod stadigt en bra bit in i marken spikade vi fast isolatorer och drog de första två varven med band tillsammans med Sandra.
Jag plockade också fram flugspray- och creme till Stormisen, idag är första dagen jag sett att flugorna stört honom lite. Jag grävde också fram min Bucas-flugmask men jag är illa rädd att den nog är för stor, typ storlek tre-Stormisar. Nåja, gubbens snälla matte beställde ett nytt täcke och en ny flughuva till sin lilla bortskämda, halvblinda prins det första då hon parkerade sig vid datorn ^^
Allt och lite till för min fina ponny <3

Då jag kom hem bytte jag kläder i rasande fart samt åt några fiskpinnar på stående fot innan jag klädde på mig mina löparskor (!!) och susade iväg för att möta Malin och dra ut på en rask promenad. Vi traskade sandvägar och små traktorstigar runt Råbacka och Bålaby I nästan två timmar. Jag följde Malin en bit på vägen tillbaka då hon var hurtig och gick ner till oss och så joggade jag tillbaka hem. Jag trodde att jag skulle förgås och var högröd i ansiktet då jag var hemma, men det är ju en bra början :)

Jag har också beställt en underbar klänning till examen nu på kvällen, Malin you're gonna love it!
Imorgon skall jag flytta ut kaninerna och så är det stallet efter det. 
Nu kallar sängen och lite Supernatural, sov gott!




Bra med förvaring då man lagar hagar.
Ja, jag förstod konsekvenserna av eventuell klumpighet.

hooks.fi

hooks.fi


Dessa flugskydd beställde jag till prinsen. Jag fick i födelsedagspresent av mina fina klasskamrater ett presentkort till Hööks och anser att detta var ett bra sätt att spendera det.
En gång Horeware - Alltid Horseware.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar