fredag 23 maj 2014

Fredagsförmiddag

Hej alla! Här sitter jag och firar fredagsförmiddagen med henna i håret under en stor handduksinpackning. Så småningom skall jag susa iväg på jobb, kvällstur på en fredag är väl det alla drömmer om, eller hur? ;)
Nåja, vetskapen om att en kopp ljungte och struntprat på Malins uteplats väntar efter jobbet gör det så mycket bättre.

Igår blev jag igen väckt innan 07 av att telefonen ringde från jobbet, så jag hoppade i första bästa kläder och susade iväg på morgontur. Innan jag åkte hann jag dock gräva fram mina badkläder och ett badlakan för eventuell användning senare på dagen.
Jobbet flög förbi och väl i Fagerdal var det underbar värme, perfekt för ett dopp i den lilla skogstjärn en bit ifrån. Vi bytte om, hoppade i bilen och åkte iväg, lyckligt ovetande om hur sjukligt kallt vattnet skulle visa sig vara. Nåja, hade vi åkt dit och bestämt oss för att simma, då banne mig skulle vi simma, bortdomnade ben eller inte. Lite skinn på näsan måste man ju ha :)
Så vi doppade oss, simmade några meter, ylade av köld och svischade upp tillbaka på klippan över glashala stenar. Men nu var det gjort, så vi njöt en stund i solen innan vi tassade tillbaka till bilen.

Väl tillbaka tog vi på oss hårdhandskarna och tog bort all gammal eltråd ur Sindis och Jonatans hage, sorterade den och rullade upp det som fortfarande är i gott skick och kasserade resten.
Vi började också sakta ta Stomisen ur sin sjukledighet men det ser inte helt övertygande ut så nu gäller det att höra av sig till massören igen, inskaffa en flaska b-vitamin och be till Gud att det går över med det.
Hästarna blev också avmaskade senare på kvällen så de borde snart vara fit for fight att gå på bete.

Hemma gjorde jag inget annat klokt än att klippa bort mellangallret mellan två burdelar i min stora kaninbur så att Hönö och Spöke får sig en riktigt stor bur.
Efter det satt jag flera timmar ute med lite kaffe och en bok medan kissen nöjt spann på mina fötter och så var det inte mera med den kvällen.

Nu väntar duschen, sedan skall jag lösa ut tre (!!) paket på posten, åka en sväng till Tarjoustalo för smink-inhandling och så väntar jobbet. Jag måste köpa foundation och puder i mörkare nyanser då mitt betakaroten och kokosoljan fungerar som bara den och jag är redan nu i maj så brun som jag brukar vara i slutet av augusti.
Imorgon åker jag med Maria och lilla Veera till Kimito på hundutställning och senare på lördag skall jag svänga ihop en födelsedagstårta till en liten krabat som fyller tre. På söndag skall kakan levereras och så hoppas jag på en fotoshoot på en vacker plats. Hoppas vädergudarna är på vår sida :)
Men, ni skall ha en fin fredag :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar