måndag 5 maj 2014

No banana today

Jag fick nyss ett mail från horsepro.fi var det stod att schabraket och lindorna i den ljuvliga bananfärgen som jag beställde från Eskadron inte ännu heller finns att få tag på, fräs och morr. De bad om mitt kontonummer för tillbakabetalning så jag var snäll och gav det utan att bråka, det är ju inte direkt så att mitt liv inte snurrar vidare utan ett gult schabrak. Morr. Nåja, kanske jag hittar det någon gång, eller så inte.

Jag träffade Tina idag. Tina bor på Åland och vi brukar alltid träffas då hon är på fastlandet. Vi träffades på Shell och drog därifrån vidare för mat på Harolds. Portionerna på Harolds är inte från denna värld, så efter tre fjärdedelar av min skinka-ananas-ädelostpizza rullade jag ner för trappan. Typ ;)
Det var riktigt kul att catcha upp lite tillsammans med god mat och ett för stunden vackert väder.
Vädret ja, vad har det haft för sig de senaste dagarna? Hagelskurar, snö, regn och + 17 grader, allt i en salig röra. Like, wut? Go home weather, you're drunk, typ. Idag då jag vaknade vid 06 snöade det för fullt och marken var täckt av en vit snömatta. Jag borstade ungefär tre centimeter snö av bilen innan jag huttrande styrde mot Karis. Huah!

Annars då? Jag är trött, helt för jävligt trött. Jag som inte brukar lida av tidiga morgnar och lindrig sömnbrist så har nu haft känslan av att gå in i väggen om morgnarna, även om jag somnat långt innan 23 på kvällarna. Riktigt tung har det varit. Nåja, nu är det bara en morgontur kvar innan det är semester tills Tisdag samt Ullareds-roadtrippen! Hell yeah!
Imorgon slutar jag jobbet redan 12 (lyx eller hur?) och då åker vi till krockreparationen efter Chryslern. Skönt att vi hann få den innan resan och att det gick såpass smärtfritt att få den reparerad även om det var en älgkrock. Belissimo!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar