tisdag 27 maj 2014

Hö i bh:n och hästskit mellan tårna

och det kan ju betyda bara en sak, nämligen att sommaren är här! Idag då man kikar på termometern är jag dock inte lika övertygad då det står på svindlande tio grader. Jag har dock bestämt mig för att det bara är ett missförstånd från vädergudarnas sida så det bli nog varmare och sommar igen.

Jag berättade visst för er att jag var ledig på måndag, det tog en svängning på söndag kväll och jag blev inkallad på morgontur. Så jobb var det som gällde. Jag har dock börjat trivas bättre på jobbet då dagarna svischar förbi. Det är ju inte fel och det är bara att köra på med ett leende så länge det känns på det sättet.
Efter jobbet bar det av mot Fagerdal, och igår kan ingen säga att vi låg på latsidan. Förutom att det vanliga stallet fixades har vi städat hagar och rivit ner och plockat ihop Sindis och Jonatans trähage. Jag är nästan stolt över att ingen av oss fick sig ett slag i huvudet eller liknande då vi var tre som lastade upp långa träpålar på en och samma traktorvagn.
Hagarna blev så fina nu då de är tillsnyggade och speciellt Trähagen. Oj vad jag ser fram emot sommaren då det skall fixas och grejas! Helt underbart, och vilken solbränna vi kommer få!

Det sista vi gjorde var att hämta upp hästarna från betet och så skrapade jag om Stormisen en stund då han var extra kärvänlig igår.
Sedan var det bara att susa hem, hoppa i duschen (en bra grej med att vara smutsig som bara den är att man ser solbränd och fin ut) och snabbt som attan klä på sig då Tessi, Jessy och Malin kom ner för att sitta ute och prata strunt en stund. Malin var hurtig och cyklade, så nu skall jag söka fram någon fungerande cykel här hemma så vi kan börja cykla.

Finalmatchen i ishockey tänker jag inte kommentera något vidare, och verkligen inte valet heller. Enda som jag har att säga är att jag tycker att det är ganska bedrövligt och skrämmande att EU börjar fyllas av högerextrema filurer. Det är inte så många årtionden sedan det nådde sin kulmen, hur dåligt minne har människan? Seriöst?

Imorgon då? Jo jobb som vanligt, morgontur och så gäller stallet efter det. Flugtäcket och huvan jag beställde kom igår så de slipper med till stallet för provkörning. Hoppas det passar då HW har visat sig vara "tält" i storlekarna. Nå, vi hoppas på det bästa :)


Smakprov från fotoshooten
c. Hanna Henriksson


2 kommentarer:

  1. Har du gröna ögon? ser så ut, dom kommer bra fram med klänningen! färgen passar perfekt till ditt hår!

    SvaraRadera
  2. Japp, mina ögon är gröna :) Tack, jag har länge varit på jakt efter en klänning i den perfekta gröna färgen :)

    SvaraRadera