lördag 24 maj 2014

Den kokta kräftan checkar in

Jahapp ja. Den där kokosoljan jag skrutit så mycket om.. Jag är fortfarande övertygad om att den är överlägsen inom kroppsvård och allt annat, men som enda solskyddsfaktor då man sitter flera timmar i stekande sol? Not so much..
Jag borde ju verkligen lärt mig vid detta tillfälle, men icke.

Nåja, Maria plockade upp mig på förmiddagen och så bar det av mot Kimito med ett snabbstopp i Snappertuna hos Marias bror. Destinationen var Amos-parken i Kimito och planerna hundutställning med Veera. Vädret var gudomligt (kanske inte för hundarna dock..) och bjöd på sitt allra vackraste solsken. Vi satt i solen och väntade en god stund på att det blev Veeras tur och hon gick ur ringen med en väldans fin bedömning, även om hon är lite liten.
På vägen hem stannade vi i Snappertuna för nypotatis och biff med kryddsmör och kaffe efter det, mmm! Det var i det skedet som jag upptäckte hur illa jag verkligen bränt mig, och det gick totalt upp för mig då jag kom hem och kikade i spegeln. Hoppsan! Nåja, på med Aloe Vera-after sun och en kall dusch så småningom skall väl få den värsta svedan att lägga sig.

För tillfället är jag mitt uppe i ett kakbak som det kommer bildbevis på senare. Lille Benjamin fyller tre och då skall det ju så klart vara en Batman kaka :D
Efter att jag skuttat ur duschen är det Fagerdal och en kväll i gott sällskap som gäller.
Imorgon skall jag föra kakan, fotograferas (wippiii!) och så en kvällstur på det.

Ha en fin lördag :)

Kiekan Kaunis-Veera


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar