onsdag 21 maj 2014

Lazin' on a sunny afternoon

Hej på er!

Jag har haft mera jobb än förväntat på sistone så därför har det varit lite tyst här de senaste dagarna. På måndag hade jag kvällstur, och det var en av de jobbigaste turerna jag haft i hela mitt liv. Det var ju åska i luften och tryckande hetta vilket ledde till att jag fick en sprängande huvudvärk och att vi hade allmänt kaos. Hade det inte varit för bra sällskap hade jag nog ställt mig i ett hörn någonstans.
Jag hade morgontur igår, då var det betydligt lugnare till min stora lättnad.

Efter jobbet igår var det stallet direkt. Stormis fick komma ut  på bete en stund medan vi grejade med Sandra och var allmänt duktiga. Vi tog slägga, hammare, spik och isolatorer i vacker hand och fixade på beteshagarna och fick allt näst intill klart. Vi fixade stallet, motionerade hästar och jag parkerade mig bekvämt i solen på gräsmattan och rullade benlindor medan Sandra longerade Pale.
Ni kan tro att det smakade gudomligt med en päroncider ute i solen då allt var gjort, the perfect end to a perfect day! ^^
Då jag var hemma var klockan runt 20 så jag passade på att tvätta bilen (som nog inte sett skymten av en vattenslang på en halv evighet..) då allt var framplockat och bara väntade på mig.

Imorse vaknade jag 06 av att kissen som sov med mig inatt vaknade, trampade över mig och ställde sig och för att skrapa på dörren, som var uppe. Den gick icke ut genom dörren innan jag öppnade den ännu mer. Arroganta klantkisse.
Det var dock inte så farligt att kissen väckte mig, klockan 07 ringde de från jobbet och var i akut behov av lilla mig till en morgontur. Jahapp, snäll som jag är hoppade jag ur säng, drack min vitaminshot på stående fot och susade iväg till jobbet.
Det var stallet som vanligt efter att jag slutade, men i bilen sköljde ett otroligt illamående över mig så jag var inte till så stor nytta. Jag fyllde på vatten och fixade lite hö medan Sandra fixade resten, feeling bad.. :( Stormis fick också gå på betet idag, men något annat vettigt fick jag inte uträttat.

Sen jag kom hem har jag inte gjort ett skvatt förutom att jag tvättade en maskin med kläder. Hurra! Dock har illamåendet gett med sig längs kvällen, det var ju skönt.
Jahapp, nu är det snart kväller för lilla mig. Malin dyker snart upp för en kvällspromenad, men sen blir det nog bara chill efter det.
Imorgon? Kanske kastar vi vinterpälsen med Sandra och tar oss ett dopp, vem vet?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar