måndag 3 juni 2013

Tandsten och hoppträning

FY BUBBLAN! Idag har jag verkligen inte dragit jämnt med min vackra tandläkare, Blääh! Elak som han idag visade sig vara började han förinta min tandsten, FY F*N vad det gjorde ont! Han började med ultraljudsbehandling (hörs smärtfritt, namnet verkligen missvisande) och efter det gick han lös med en vanlig skrapgrej. Verkligen inte något att rekommendera, det ilade och rev ända ner i halsen och blodet sprutade. Literärt, det verkligen sprutade. Ynk.

Nåja, kvällen var mycket bättre. Vid halv åtta var jag i stallet, idag gällde hoppträning med Pale och Stormisen. Hanna red Pale, Sandra Stormisen. Den nya sadeln fick också sitt första ordentliga provkör, och den fick fulla poäng nu då jag satte fast dressyrsadeln knästöd, super!
De värmde upp en sväng i terrängen och började sedan med bomarbete och hinder. Stormisen var lite lat som vanligt, men då det idag varit så varmt förlåter jag honom en smula för det. 
Jag är nöjd med dagens träning. Han vägrade inte, en gång tänkte han springa förbi, men Sandra var stenhård och gav honom ingen schans, så han gick över. Det är klart, han har inte balansen eller fysiken till några stordåd vilket man inte kan kräva av honom i detta skede, men han var fin idag, och han gillar att hoppa. De sista hoppen gick riktigt fint, så det är bara att tuta och köra :D

Imorgon ligger tömkörning på schemat :)


Färgen <3




Kvaliteten <3






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar