torsdag 27 juni 2013

Salo Horse Show

Jaha, dagen gick väl inte riktigt som planerat, men blev ganska så lyckad endå.

Hade ju tandläkartid idag, han skulle börja lappa några av mina tänder. Räknade med att det skulle ta ungefär en halvtimme då det aldrig tagit längre tidigare, så Sandra lovade plocka upp mig vid den tiden.
Haha, vilken nitlott vi drog! Jag må ha hur vacker tandläkare som helst, men idag gillade jag inte honom. I en och en halv timme borrade han i tre av mina tänder, jag har aldrig haft några som helst problem med dessa hål så kunde inte ana att de var så stora. Det var inte så skönt då bedövningen började släppa då han ännu borrade det sista, det att han borrade mig i tandköttet gjorde inte saken direkt ljusare. En timme försenad slapp jag äntligen ut från tortyrkammaren och med slokande öron ut till bilen och stackars Sandra som väntat hur länge som helst. Äntlige var vi iväg! :)

Väl framme då vi äntligen hittat rätt parkeringsplats tittade vi på hoppningen och på massor med fina hästar, älskar verkligen stämningen på tävlingar och att insupa atmosfären. Vi träffade också en av våra gamla ridlärare från Brusaby.
Vi kollade också igenom försäljningstånden och allt fint som fanns till salu.
Dock hittade jag inte fodret som jag ville köpa, även om jag läst på nätet att de är återförsäljare av fodret i Salo. Det var lite synd, hoppas att Mr T har tid att åka in till Borgå imorgon för att hämta det därifrån så jag kan börja prova det i nästa vecka :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar