onsdag 26 juni 2013

Promenad

Hujedamej vad kvavt det varit idag igen. Riktigt tryckande och flygfän i mängder, mysigt. Sandra meddelade att Stormisen varit slö och slapp idag och stel vid knölen efter att ha stått inne på dagen, så en lugn promenad fick vara bra idag.

Vi gick på en promenad, bara matte och häst, och Stormisen uppförde sig som en full tiopoängare från början till slut. Vi gick genom skogen på en gammal stig som börjat växa fast, bra träning då han måste tänka efter var han lägger sina fötter min lilla klumpetass.
Stigen mynnade ut till sandvägen och så följde vi den till den lite större vägen som sedan förde oss hem. Vi har mött bilar framifrån och bakifrån, i högre och lägre fart, Stormis var för cool för att ens orka vifta på ett öra för dem. Dock kan det också hända att han var för utmattad av vädret och flygfäna för att bry sej, men jag röstar på det första alternativet :)

Då vi kom hem fick han äta inne i boxen innan han gick ut tillbaka med sin kompis. Nu hoppas jag på lite regn under natten och att det skulle vara lite svalare och mindre tryckande imorgon så att de små lurvöronen har det lite skönare.

Jag måste också ringa massören imorgon och höra vad hon tror om muskelknutan. Hoppas att hon har några goda råd att ge, och att hon skulle ha en tid att komma ut till stallet nästa vecka för att kolla igenom honom och kanske ge honom en behandling.

Imorgon skall jag till tandläkaren, och om det är fint väder (läs: inte storm) åker vi till Salo Horse Show efter det. Det är länge sedan jag varit och kollat någonstans, så det skulle vara riktigt kul. Jag har också efter mycket efterforskning fått upp ögonen för ett nytt foder som jag skulle får tag på där vilket inte heller skulle vara så fel. Annars hamnar jag (läs: Mr T) söka det från en ridsportbutik i Borgå, och det vore lite onödigt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar