tisdag 18 juni 2013

Rubrik: error

Dagens ridande gick sådär. Inte helt olidligt dåligt, inte bra heller. Jag hade inte känslan från början och fick inte heller tag på den, hästen hjälpte verkligen inte till heller. Nåja, man bör väl ha sådana dagar också :)

Sandra höll skritt lektion för oss. Både jag och hästen vinglade ganska mycket, lite slappnade han av mot slutet, men som tidigare sagt ingen höjdare. Jag red kanske en halv timme, sedan slutatde vi då jag inteser någon ide att jäklas med sig själv då det inte känns rätt.
Ett plus är att han inte var stel.

Idag var första dagen som alla flygfän verkade störa honom påriktigt, så efter ridning och utfodring lade jag flugtäcket på honom. Stormis är ju inte så van att gå med täcke så det är ju bra att han får sakta vänja sig inför hösten och vintern.








2 kommentarer:

  1. Stormis har blivit jättefin, ni har jobbat hårt och fått resultat :)
    Dock tycker jag att du ser för stor ut på honom, han är en liten och späd häst och kanske inte är tillräckligt viktbärande för att orka bära upp både sig själv och dig? Kanske det är därför han ofta är stel och oren? Jag menar absolut inget illa varken mot dig eller din häst, kommentaren är skriven med all välmening då det är lätt att man inte ser sånt själv och man blir "hemmablind".
    Hoppas du ser detta som konstruktiv kritik och inte kritik med negativ ton :) Jag skulle kunna skriva denna kommentaren anonym men jag ser ingen idé i det eftersom jag inte menar något illa med det jag skriver utan bara säger som jag uppfattar det. Dock är det ju förstås svårt att på basen av bilder säga så mycket då bilder bara en millisekund av en hel händelse och alltså inte alltid ger rättvisa åt situationen. Lycka till i alla fall!
    / C

    SvaraRadera
  2. Liten nog, men späd skulle jag inte kalla honom. Jag rider honom inte heller så mycket att jag tror att det skulle ha någon inverkan på stelheten. Det är sant att han inte orkar bära upp sig själv, det har han inte fysisk styrka till ännu med någon ryttare alls. Pratat idag med veterinär och veterinären även kollat hästen, stelheten beror på att han har ganska långt kors och inte ännu rätt muskelstyrka.

    SvaraRadera